Vodenje projekta

Metodologija vodenja projekta Inovativna pedagogika 5.0

Med številnimi metodologijami za projektno vodenje, ki so na voljo za uspešno izvajanje srednje velikih in velikih projektov, se je poslovodeči konzorciju (zavod Antona Martina Slomška) odločil uporabiti kombinacijo metodologije za upravljanje projektov PMI (Project Management Institute) v kombinaciji z lastno metodologijo ZAMS-a za vodenje projektov.

Povratne informacije iz prejšnjih projektov, ki smo jih kot poslovodeči partner dokončali za znane naročnike, odziva deležnikov, vključenih v procese razvoja projektov (od članov projekta do končnih uporabnikov), kažejo, da ima takšen pristop številne koristi:

  • sprotno seznanjanje in vključevanje članov projekta v načrtovanje projektnih aktivnosti,
  • jasna in nedvoumna komunikacija z naročnikom ter sprotno, natančno in pravočasno poročanje zainteresiranim deležnikom,
  • osredotočenost na rezultate in cilje (deliverables),
  • zagotavljanje možnost merjenja napredka v vsaki projektni fazi,
  • z iterativnim pristopom izboljša medsebojno razumevanje med člani projekta o projektnih ciljih in njegovih funkcionalnih potrebah.

Metodologija vodenja projekta Inovativna pedagogika 5.0

Okvir PMI predstavlja hrbtenico projektnega vodenja projekta Inovativna učna okolja podprta z IKT ter upravljanja vseh dejavnosti v projektu: načrtovanje projektnih dejavnosti, obvladovanje tveganj in strategij (strateški pristopi pri načinu upravljanja projekta – od organizacije dela, vključevanja velikega števila konzorcijskih partnerjev do načinov motivacije učiteljev za uvajanje novitet), upravljanje različnih skupin deležnikov vključenih v projekt (od učiteljev, ravnateljev, koordinatorjev informacijskih dejavnosti, prenašalcev znanj, evalvatorjev, raziskovalcev ipd.) in drugih virov znanj, izkušenj in sredstev ter strategij upravljanja sprememb in pristopov pri upravljanju sprememb. Glede na dejstvo, da je to razvojno raziskovalni projekt in da je v času projekta način dela krojila tudi epidemija Covid 2019, je sprotno prilagajanje spremembam okolja postala ena izmed ključnih točk za doseganje kazalnikov in ciljev projekta.

PMI metodologija je precej jasna in nedvoumna, vendar je v samem projektu ne spremljamo in izvajamo v natančno predvideni zahtevnosti, temveč smo jo prilagodili šolskemu prostoru in projektu Inovativna učna okolja podprta z IKT in uporabili segmente za katere smo prepričani, da nam predstavljajo dodano vrednost pri vodenju in izvajanju projekta v danem časovnem okviru.