Namen in cilji

Namen in cilji projekta

Namen sklopa 1 je nadaljnji razvoj didaktike za dvig digitalnih kompetenc in temeljnih znanj RIN učečih se z uvajanjem inovativnih pristopov ter uporabo sodobnih digitalnih orodij, ki bodo podpora transformaciji vzgojno izobraževalnega procesa.
S tem se učečim omogočijo učne priložnosti, v katerih bodo pridobivali nova znanja in razvijali digitalne kompetence ter temeljna znanja RIN, tako po vertikali kot po posameznih horizontalah izobraževalnega sistema skupaj z drugimi ključnimi kompetencami in spretnostmi 21. stoletja.

1. Število vzgojno-izobraževalnih ustanov vključenih v projekt

V projekt je vključenih 40 šol (osnovne šole,  gimnazije in  srednje strokovne). V prvem letu bomo na vseh šolah, kjer je pedagoški kader večinoma digitalno kompetenten vsaj na drugi stopnji, naredili analizo stanja in vstopno evalvacijo. Priprava podrobnejše analize stanja digitalnih kompetenc oz. temeljnih znanj RIN učečih se na posameznem vzgojno-izobraževalnem zavodu. Analiza (popis izhodiščnega stanja, zbiranje obstoječih praks) bo osnova za opredelitev konkretnih aktivnosti na posameznem VIZ.

3. Število objavljenih učnih scenarijev

Iz izkušenj vemo, da vsi učni scenariji ne bodo na dovolj visoko kakovostni ravni in ne bodo prestali internih meril presoje le-teh. Manj vešči učitelji v začetni fazi velikokrat niso zmožni pripraviti dovolj kakovostnih učnih scenarijev. Izmed vseh učnih scenarijev bomo izbrali tiste, ki bodo prestali notranjo presojo kakovosti, ki bo temeljila na izvirnosti, strokovnosti ter izvedljivosti učnega scenarija. Ker bodo prvi učni scenariji mentorski šol za vzgled, jih bomo prav vse objavili (po predhodni presoji). V nadaljevanju pa pričakujemo in načrtujemo, da bomo izmed izdelanih učnih scenarijev objavili vsako leto 225 le-teh, skupaj vsaj 683. Če bo objavljenih učnih scenarijev več, bo to pokazatelj, da je skupina za pripravo in usmerjanje tega področja opravila delo nad pričakovanji.

5. Število vključenih zunanjih izvajalcev

Za dvig kakovosti dela, prenos dobrih praks iz okolja v šolski prostor in v luči dobrega sodelovanja z lokalnim okoljem bomo v projekt aktivno vključevali zunanje izvajalce. Naš fokus bo, da so to večinoma  izvajalci iz lokalnega okolja, kar bo podpiralo trajnost doseženih rezultatov. V prvem letu bomo vključili 5 zunanjih izvajalcev (seznam in podpisan sporazum je v prijavnici), v vsakem naslednjem letu pa vsaj po 40. To pomeni, da bo vsak vključen VIZ sodeloval vsaj z enim zunanjim izvajalcem s področja digitalnih kompetenc ali temeljenjih vsebin RIN.

2. Število izdelanih učnih scenarijev

V letu 2023 bodo mentorske šole po razvitem protokolu na razvojni skupini izdelale prvih 8 učnih scenarijev (vsaka enega) ter jih preizkusile v razredu in podale povratno informacijo. To bo osnova za posodobitev protokola in navodil ter za izdelavo naslednjih učnih scenarijev po predvideni dinamiki. Vsebine učnih scenarijev bodo povezane z izobraževanji, ki jih bomo pripravili na nivoju projekta kot tudi na nivoju posameznega VIZ. Vsekakor bo tudi sodelovanje z zunanjimi partnerji doprineslo marsikatero idejo za pripravo dobrega učnega scenarija s področja digitalnih kompetenc in temeljnih vsebin RIN. Vsako nadaljnje leto bo pripravljenih 450 učnih scenarijev, skupaj 1358.

4. Število vzpostavljenih inovativnih oddelkov

Kot je načrtovano, bomo na vsaki šoli vzpostavili inovativne oddelke oziroma skupine s področja digitalnih kompetenc kot tudi s področja temeljnih vsebin računalništva in informatike. Prepričani smo, da so tako digitalne kompetence kot temeljne vsebine RIN pomembne za naše mladostnike in si vsi zaslužijo dostop do le-teh. Zato bomo pričeli z razvojem oziroma nadgradnjo le-teh na prav vseh vključenih VIZ. Dinamika vključevanja oddelkov oz. skupin je razvidna iz tabele s kazalniki. Skupaj bomo vključili v projekt 280 oddelkov oziroma skupin, v katerih bo potekal pouk na inovativen način, ki bo pri učečih se podpiral in razvijal temeljne vsebine področja RIN in njihove digitalne kompetence.

6. Pristopi celovitega razvoja digitalnih kompetenc in razvoja temeljnih znanj RIN učečih se na VIZ

Pri pripravi celovitih pristopov razvoja digitalnih kompetenc in razvoja temeljnih vsebin RIN učečih se na posameznem VIZ bomo kot strokovno podlago uporabili inovativne didaktične pristope in metode poučevanja, ki podpirajo sodelovalno delo, razvoj kritičnega mišljenja, raziskovalni pouk, zvrnjeno učenje ter projektno delo. Prav tako bomo upoštevali prilagodljivost teh pristopov oziroma metod glede na zrelostno obdobje mladostnikov. Načrtujemo razvita dva pristopa temeljnih vsebin RIN ter pet pristopov celovitega razvoja digitalnih kompetenc.

7. Evalvacijska poročila projekta

Razviti bodo instrumenti analize stanja v skladu s prvo stopnjo metodologije 21. korakov. Začetna analiza stanja bo izvedena na vseh konzorcijskih partnerjih ter na osnovi tega pripravljena skupna analiza na relevantnem področju digitalnih kompetenc učiteljev in učencev ter temeljnih vsebin RIN.

Izvedena bo začetna, vmesna in zaključna evalvacija ter intervjuji s fokusnimi skupinami na mentorskih VIZ. Na osnovi zbranih podatkov bo pripravljeno poročilo o začetnem stanju na področju digitalnih kompetenc in temeljnih vsebin RIN v letu 2023, v letu 2024 vmesno poročilo na področju digitalnih kompetenc, v letu 2025 vmesno poročilo o stanju temeljnih vsebin RIN ter v letu 2026 dve zaključni poročili.

8. Didaktična priporočila za načrtovanje, izvedbo in evalvacijo digitalnega izobraževanja

Didaktična priporočila za načrtovanje, izvedbo in evalvacijo digitalnega izobraževanja bodo nastajala v tesni povezavi s Pristopi celovitega razvoja digitalnih kompetenc in razvoja temeljnih znanj RIN učečih se na VIZ. Tudi tukaj bodo strokovne podlage s področij inovativnih didaktičnih pristopov in metode poučevanja, ki podpirajo sodelovalno delo, razvoj kritičnega mišljenja, raziskovalni pouk, zvrnjeno učenje ter projektno delo. Načrtujemo pripraviti dve priporočili za načrtovanje in izvedbo temeljnih vsebin RIN ter pet priporočil za načrtovanje, izvedbo in evalvacijo digitalnega izobraževanja. Skupaj torej 7.

10. Strokovni prispevki na Slovenskem izobraževalnem omrežju SIO.si

Diseminacija rezultatov dela na projektu je ključnega pomena za ozaveščanje ostale strokovne javnosti kot tudi za ozaveščanje splošne javnosti. Hkrati pa to predstavlja tudi pozitiven pritisk na celoten projekt, saj se že z objavo v javnosti vsak udeleženec strokovno izpostavi. Vse to bomo aktivno podpirali in vzpodbujali. V prvem letu projekta bodo za prispevke o primerih dobre rabe poskrbele mentorske šole, v nadaljevanju pa tudi vse ostale v projekt vključene šole. Načrtujemo objavo vsaj 88 strokovnih prispevkov primerov dobre rabe ter ostalih manjših, ki jih ne štejemo v obširnejše strokovne objave. Prav tako bomo poskrbeli za objave na družbenih omrežjih in ostalih aktualnih omrežjih.

9. Letna konferenca

V skladu z razpisnimi pogoji bomo vsako leto organizirali konferenco, na katero bomo povabili vse sklope projekta. Pričakujemo, da bomo z vsemi izbranimi izvajalci predhodno uskladili vsebinska področja, ki jih bomo naslavljali na konferenci. Prvo konferenco bomo organizirali v aprilu 2024, drugo v aprilu 2025 in zadnjo v aprilu 2026. V septembru 2023 pa bomo organizirali »kick-off meeting« kot uvodno srečanje vseh konzorcijskih partnerjev projekta, kjer bomo predstavili organizacijsko strukturo ter pričeli s prvimi izobraževanji.

11. Vključeni strokovni in vodstveni delavci

Vključeni strokovni in vodstveni delavci predstavljajo temelj za uspešno delo. Zato smo že v prvi fazi projekta vključili na vsakem VIZ poleg ravnatelja še 4 strokovne delavce. V prvem letu bo tako vključenih najmanj 200 vodstvenih in strokovnih delavcev. V drugem letu bomo vključili dodatne inovativne oddelke ter dodatnih vsaj 300 strokovnih delavcev, letu 2025 dodatnih 300 strokovnih delavcev. V letu 2026 ne načrtujemo vključevanja dodatnih strokovnih delavcev temveč dvig kakovosti dela že vključenih.

12. Vključeni učeči se

Število vključenih učečih se in dvig njihovih digitalnih kompetenc ter temeljnih vsebin RIN je ključnega pomena za kakovost projekta. Preden vključimo vse učeče se moramo zavedati, da je treba ustrezno usposobiti strokovne delavce (učitelje) ter zagotoviti dostop do ustrezne opreme, e-storitev in e-vsebin ter razviti ustrezno digitalno didaktiko, ki bo vse to podpirala. V prvem letu projekta bomo vključili vsaj 1200 učečih se, v drugem letu projekta dodatnih 2500 ter v tretjem letu še naslednjih 3800. Načrtujemo, da bomo lahko te kazalnike v določenih segmentih presegli, saj bi s kakovostnim delom želeli razširiti načrtovane vključene oddelke na posameznem VIZ in posledično tudi število vključenih učečih se.

X