Ponedeljek, 04 Junij 2018 08:46

Izbrali smo inovativni oddelek

Napisal

Projekt Inovativna učna okolja podrpta z IKT je v polnem zamahu. Učitelji smo v tem šolskem letu nabirali nova znanja in izkušnje, kako v pouk vključevati inovativno pedagogiko 1:1, pri kateri IKT smisleno uporabljamo v različnih učnih situacijah, ki pri učencih vzpodbujajo razvoj temeljnih kompetenec 21. stoletja.
Na OŠ Belokranjskega odreda Semič bomo v šolskem letu 2018/19 z izvajanjem  projekta začeli v inovativnem oddelku, za katerega smo izbrali letošnji 6. b razred. Izbrali smo oddelek, v katerem so učenci spretni pri rokovanju z IKT, aktivno sodelujejo pri različnih oblikah pouka, so samoiniciativni, ustvarjali in odgovorni ter zadane naloge kvalitetno opravijo. Starše učencev tega oddelka smo v torek, 29. maja 2018, povabili na šolo, kjer smo jim predstavili projekt in njegove cilje. Ogledali so si tudi predstavitve primerov rabe IKT pri pouku: reševanje interaktivnih vaj z videoposnetki pri pouku tujega jezika, ustvarjanje dinamičnih geometrijskih konstrukcij, virtualni kemijski laboratorij, uporabo simulacij in e-učbenika pri pouku fizike, kemije in naravoslovja, uporabo aplikacije Photomath na pametnem telefonu, 3D programiranje in tiskanje na 3D tiskalniku, QR kode, StoryBoard That za ustvarjanje stripov pri zgodovini ter Edpuzzle za oblikovanje posnetka z vprašanji pri slovenščini.
Starši so bili nad izborom pozitivno presenečeni in zadovoljni s predstavitvijo, obenem pa se zavedajo, da predstavlja sodelovanje v projektu velik izziv in odgovornost.

     iuo 1 Slika2 Slika3

 

Članice šolskega projektnega tima IP 1: 1 iz Gimnazije Jožeta Plečnika Ljubljana smo se skupaj z ravnateljico Lidijo Žigon udeležile 1. skupnega usposabljanja v Mariboru. Udeležile smo se različnih delavnic in na koncu naredile refleksijo ob kavici in soku.

Petek, 05 Januar 2018 09:27

Uporaba Padleta v razredu

Napisal

Dijaki 2. a so pri predmetu Študij okolja s profesorico Darjo Silan in Heleno Kregar uporabljali Padlet. Bili so navdušeni.

Ozavestiti dijake in starše o varni in odgovorni rabi interneta in mobilnih naprav ter poučiti strokovne delavce šole, kako ravnati v primeru odkritih spletnih zlorab, je bila glavna tema predavanja v izvedbi dr. Benjamina Lesjaka (Safe.si). Učitelji smo se seznanili s najpogostejšimi primeri zlorab in postopki ukrepov, ki smo jih dolžni izvesti v takih primerih. V nadaljevanju je bilo izvedeno tudi predavanje za starše dijakov, v okviru katerega se je razvnela razprava o metodah nadzora  uporabe interneta in težavah, s katerimi se starši pri tem srečujejo.

IMG 5418

 

 

 

 

 

 

 

IMG 5430

 

 

Ponedeljek, 05 Marec 2018 21:45

Je komunikacija z IKT lažja?

Napisal

JE Z IKT KOMUNIKACIJA RES LAŽJA?

»Medtem ko 70 % učiteljev v EU priznava pomen usposabljanja na področju digitalno podprtih načinov učenja in poučevanja, pa samo 20–25 % učencev poučujejo učitelji, ki zaupajo v svoje digitalne spretnosti in podpirajo uporabo digitalne tehnologije. Večina učiteljev uporablja IKT zlasti pri pripravah na učne ure, ne pa tudi pri delu z učenci med urami. Od 50 do 80 % učencev v EU nikoli ne uporablja digitalnih učbenikov, računalniških programov za vaje, oddaj/poddaj, simulacij ali didaktičnih iger. V EU ni na voljo dovolj kakovostnih učnih vsebin in aplikacij na nekaterih področjih in v veliko jezikih kot tudi ne povezanih naprav za vse učence in učitelje.«   Tako pravi navedek iz dokumenta Strateške usmeritve nadaljnjega uvajanja IKT v slovenske VIZ do leta 2010. Kdo vse se ob tem lahko zamisli? Učenci in dijaki, ki v šoli nimajo dovolj IKT priložnosti? Učitelji, ki prav tako nimajo priložnosti? Ali jo nemara imajo, pa je ne znajo ali ne želijo uporabljati? Ali je vsega preveč, gre prehitro in ne moremo več slediti? Ali nas ne zanima dovolj, se nam ne da več in raje vzdihujemo po zlatih starih časih, ko se je mularija preganjala po travnikih in ni petek in svetek tičala na telefonih in tablicah? Hm, vse to je res in vsak ima svoj prav, pa vendar razvoja ne moremo zanikati, niti ustaviti. In če se ne želimo voziti naokoli s konjsko vprego in uriti golobe pismonoše, da nam prenašajo sporočila, pač moramo sprejeti novosti tudi na drugih področjih. Nam drago ali ne, življenje se odvija tudi tam, kamor nas nič ne mika vtikati svojega nosu. In to življenje živijo tisti, ki jih mi učimo …                                                                              Da se lahko svojim dijakom čim bolj približamo, jim ponudimo znanja oz. osvajanje le-teh na način, ki jih bo motiviral, jim dal čutiti, da obvladamo stvarnost, ki jim je blizu, ne pomaga drugega, kot da se z njo spopademo, se je učimo v najboljši možni meri in jo slej ko prej toliko osvojimo, da dela v naš prid. Seveda je vsega ogromno in vsak dan več. Poleg tega je v svetu oblakov in e-dimenzij bataljon pasti in hakeljcev, ki nam otežujejo že tako vedno težje življenje. Zdravilo pa je isto – čim bolj spoznati tega zmaja, da bo ogenj, ki ga bruha, grel naše ognjišče!                                                                         Prav o pasteh, prednostih in neizmernih možnostih komunikacije z IKT smo govorili na internem izobraževanju za vse zaposlene v okviru projekta INOVATIVNA PEDAGOGIKA.  Izobraževanje je potekalo 28. februarja na GSŠRM Kamnik, duhovito in vseskozi komunikativno ga je vodil gospod Simon Dražič. Udeleženci smo napeto poslušali, malo vzdihovali, mestoma zastokali, včasih klonili pod težo neizmernega volumna IKT sveta, a zagotovo smo premaknili nekaj v svojih glavah. 20180228 140523Tako smo od osnov komunikacije z IKT prešli na spletni bonton z vsemi slengovskimi kraticami in emotikoni, tnx, ker berete to poročilo danes, ju3 bo morda že zastarano J, nadaljevali z načini komuniciranja z IKT, pri sinhronih e-orodjih smo že bolj strigli z ušesi, za klepetalnice se nam je zdelo, da jih poznamo, a smo ugotovili prav nasprotno, pomoč na daljavo nas je za hip navdušila, potem zaskrbela, pravo olajšanje so predstavljala orodja za skupno urejanje vsebin,  samo lotiti se jih še moramo J, z e-pošto smo na ti, dokler ne pride do prvega zapleta in ne-odziva, nevarnosti in pasti pa so nas tako zelo prizadele, da smo o vsem skupaj začeli resno razmišljati.

OMG, koliko vsega smo izvedeli! Pa še zabavali smo se, LOL.

Zapisala A. S. Šuster

Več lahko prebrete na: Inovativna učna okolja

Na Srednji šoli Slovenj Gradec in Muta smo v mesecu februarju 2018 izvedli usposabljanje vseh učiteljev za spletno učilnico Moodle.

 

Usposabljanje je potekalo med 1. 2. 2018 in 22. 2. 2018, v treh delih:

  1. srečanje: od 1. 2. do 7. 2. 2018
  2. Delo na daljavo (domača naloga z možnostjo svetovanja)
  3. srečanje: od 20. 2. do 22. 2. 2018

20180220 151053Že pred prvim usposabljanjem so potekale določene aktivnosti. Računalničar Luka Urisk je naredil spletne učilnice za posamezne učitelje na povezavi vle.sc-sg.si. Učitelji so se v to učilnico prijavili s svojo digitalno identiteto, nakar jim je računalničar dodelil pravice za urejanje lastnih spletnih učilnic.

Prvo srečanje je potekalo v štirih skupinah od 1. – 7. 2. 2018. V vsaki skupini je bilo največ 15 učiteljev. Tri usposabljanja so potekala na lokaciji Slovenj Gradec, eno pa na lokaciji Muta.

Maja Vičič Krabonja je učitelje na prvem srečanju seznanila z naslednjimi dejavnostmi, ki jih omogoča Moodle:

  • e-zbornica, v kateri se nahajajo vsa obvestila, tako za učitelje kot za dijake,
  • ustvarjanje kategorij predmetov in posameznih predmetov,
  • dodajanje in urejanje tem v predmetu,
  • dodajanje virov v spletno učilnico – datoteke, mape, url povezave, itd ...,
  • ustvarjanje skupin in dodajanje dijakov v skupine

Učitelji so doma do naslednjega srečanja uredili eno poglavje v spletni učilnici.

Drugi del izobraževanja je potekal med 20. in 22. 2. 2018, od tega drugi dan na lokaciji Muta. V drugem delu je bil poudarek na dejavnostih, ki jih za dijake lahko pripravimo v spletni učilnici. Tako smo pogledali, kako pripravimo možnost izbire neke teme, kako dijaki lahko oddajajo seminarske naloge, pripravili smo podatkovno banko in se naučili, kako sestaviti kviz.

 Učitelji bodo po lastni presoji pridobljeno znanje uporabili za delo v razredu.

 Zapisal:

Roman Živič

Petek, 16 Februar 2018 14:09

Obisk sejma BETT v Londonu

Napisal

V januarju 2018 smo se udeležili mednarodnega sejma s področja izobraževanja BETT v Londonu, kjer smo si ogledali nove trende in tehnologijo. Udeležili smo se predavanj in delavnic, kjer so učitelji iz vsega sveta predstavljali svoje vizije in primere dobrih praks. Več o sejmu si lahko ogledate na njihovi spletni strani: https://www.bettshow.com

Petek, 16 Februar 2018 11:45

VARNO V VIRTUALNO

Napisal

Virtualno

Svet informacijsko komunikacijskih tehnologij (računalniki, pametni telefoni, tablice ipd.) pomembno sooblikuje naš vsakdan in vsakdan naših otrok. Ob tem strokovnjaki opozarjajo, da so ravno otroci in mladostniki najbolj ranljivi uporabniki interneta, saj tehnično »obvladajo« računalnik in internet, toda zaradi svoje mladosti, neizkušenosti ali radovednosti, se lahko kaj hitro ujamejo v skrivne pasti interneta. Splet je za otroka velik, neznan prostor in zato je pomembno, da je nanj pripravljen. Zato smo na OŠ Prežihovega Voranca Bistrica, v četrtek 15. 2. 2018, za učence naše šole in njihove starše organizirali predavanje na temo Varno v virtualno. O pasteh virtualnega sveta nas je ozaveščal dr. Renato Lukač, profesor na Gimnaziji Murska Sobota in strokovnjak za informacijsko komunikacijsko tehnologijo.

Torek, 13 Februar 2018 10:51

Inovativni matematični vrt v prvem razredu

Napisal

 

AAA 4308


Na OŠ Prežihovega Voranca Bistrica so inovativni tudi v prvem razredu. V ponedeljek, 5. 2. 2018, sta učiteljici Karmen Rob in Melita Tompa Lebar v 1. razredu pri uri matematike izvedli »odprto učno uro« za učitelje naše šole. Po uvodni motivaciji v angleškem jeziku, sta podali navodila za delo, kjer so učenci izvajali dejavnosti v štirih homogenih skupinah. Dejavnosti so bile diferencirane glede na njihove sposobnosti. Učenci so s pomočjo zanimive spletne aplikacije Kids Numbers and Math računali, primerjali števila, jih razvrščali po velikosti in utrjevali številske predstave do 8, pa tudi do 10. Aplikacija omogoča učenje in utrjevanje matematičnih operacij v obliki igre in jo ocenjujemo kot zelo privlačno in dinamično za učence.

Ponedeljek, 05 Februar 2018 19:51

Prvo skupno usposabljanje

Napisal

Mb 20 1 2018

Ekipa razvojnega tima projekta iz Gimnazije in srednje šole Rudolfa Maistra Kamnik, se je sončno soboto odpravila iskat nova znanja. Več v članku A. S. Šuster,  na povezavi:http://www.gssrm.si/wordpress/?p=12323

 

Četrtek, 01 Februar 2018 11:33

Predavanje Zvezdana Pirtoška na STŠ Kranj

Napisal
V okviru projekta Inovativna pedagogika 1:1 je bilo v četrtek, 1. 2. 2018 na STŠ Kranj predavanje predstojnika katedre za
nevrologijo UL MF prof. dr. Zvezdana Pirtoška z naslovom Mladostniški možgani.

2018 01 19 priprave inovativna 09 009Priprave na prvo skupno usposabljanje ravnateljev in učiteljev razvojnih šol v projektu Inovativna učna okolja podprta z IKT so v polnem teku.

Pričakali vas bodo veselo delovni organizatorji in strokovni predavatelji. Ideje in pogovori o dobri praksi... bodo tekli, da se bo kadilo.

Torej, Zavod Antona Martina Slomška Maribor, 20.1.2018.

 

 

 

 2018 01 19 priprave inovativna 03 0032018 01 19 priprave inovativna 06 006

Predavanje 15.1.2018 A. Flogie 4V ponedeljek, 15. 1. 2018, je našo šolo obiskal vodja projekta Inovativna učna okolja podprta z IKT dr. Andrej Flogie in izvedel predavanje z naslovom Izobraževanje 4.0, v katerem je predstavil svoj pogled na postavitev celotnega projekta v razvojni kontekst sodobnega izobraževalnega sistema.

Preberite več ...